Logo Design. Simbolul care te reprezintă

DESPRE LOGO-URI


ORICE AFACERE ARE NEVOIE DE O IDENTITATE CARE ESTE CREATĂ PORNIND DE LA DESIGNUL UNUI LOGO. DESIGNUL LOGO-ULUI VĂ FACE AFACEREA TA SĂ SE EVIDENŢIEZE FAŢĂ DE CONCURENŢĂ. INTERNETUL OFERĂ NENUMĂRATE OPŢIUNI ÎN CEEA CE PRIVEŞTE DESIGNUL UNUI LOGO, ÎNSĂ SĂ OBŢII UN DESIGN CE SE FACE REMARCAT INDIFERENT DE DOMENIUL ÎN CARE ACTIVEAZĂ FIRMA DUMNEAVOASTRĂ ESTE CU ADEVĂRAT O PROVOCARE.
UN LOGO PERSONALIZAT ŞI UNIC VĂ PERMITE UNEI AFACERI SĂ CONCUREZE PE TOATE PALIERELE UNEI INDUSTRII. EXISTĂ CÂTEVA ÎNTREBĂRI ESENŢIALE CARE TREBUIE LUATE ÎN CONSIDERARE ATUNCI CÂND SE DOREŞTE CREAREA UNUI LOGO. DINTRE ACESTEA PROBABIL CELE MAI IMPORTANTE SUNT:

Detalii despre compania/organizaţia dumneavoastră:

Care este numele companiei/organizaţiei/produsului?
Cu ce se diferenţiază compania dumneavoastră faţă de competiţie?
Ce servicii sau produse oferă compania dumneavoastră?
De ce ar trebui să aleg compania dumneavoastră?
De când activează compania dumneavoastră?
Cât de mare este compania dumneavoastră (număr de angajaţi sau profit)?
Care sunt punctele tari şi slăbiciunile companiei dumneavoastră?
Unde vedeţi compania dumneavoastră peste 5 ani, 10 ani, 50 ani?
Care este competitorul dumneavoastră principal?

Detalii importante pentru branding:

Dacă ar trebui să descrieţi compania sau organizaţia dumneavoastră într-un cuvânt care ar fi acela şi de ce?
Dacă clienţii dumneavoastră ar trebui să descrie compania sau organizaţia dumneavoastră într-un cuvânt care ar fi acela?
În momentul de faţă compania dumneavoastră are un logo? Dacă da, care sunt elementele din logo-ul actual pe care doriţi să le păstraţi?
Cât de vechi este logo-ul dumneavoastră?
Compania dumneavoastră are un slogan ce trebuie folosit împreună cu logo-ul?

Cum ar trebui să arate logo-ul dumneavoastră:

Ce paletă de culori preferaţi şi de ce?
Unde va fi folosit logo-ul dumneavoastră?
Care sunt elementele dorite de dumneavoastră în logo?
Ce defineşte un logo bine gândit în opinia dumneavoastră?
În opinia dumneavoastră, ce ar trebui evitat în crearea unui logo?
Ce logo-uri vă plac şi de ce?
Care este principalul scop al unui logo în opinia dumneavoastră?

Publicul ţintă:

Care este publicul ţintă (cine este cel mai probabil să folosească serviciul sau produsul dumneavoastră)?
În prezent, cine foloseşte cel mai mult produsul dumneavoastră?
Sunteţi mulţumit de clienţii ce accesează serviciile companiei dumneavoastră?
Doriţi să extindeţi, modificaţi sau să completaţi clienţii dumneavoastră? doriţi să rămână aceeaşi?
Care este planul dumneavoastră în abordarea publicului ţintă?
Cum află majoritatea clienţilor despre compania dumneavoastră?
Unde locuiesc clienţii vizaţi de compania dumneavoastră?
Care este venitul mediu realizat de clienţii dumneavoastră?

Buget şi timp:

Câţi bani sunteţi dispuşi să investiţi în crearea unui logo?
Câte revizii doriţi să aveţi la dispoziţie în procesul de creare?
Câte concepte iniţiale doriţi?
Care este termenul limită în ceea ce priveşte logo-ul?
Prevedeţi modificări în viitorul apropiat pentru acest logo?
Ce este mai important pentru dumneavoastră: calitate, timp rapid de execuţie sau costuri?
Aveţi nevoie de alte servicii grafice exceptând acest logo?

OBSERVAŢII PERSONALE:


În cazul companiilor mici şi mijlocii un logo nu este pe listă priorităţilor, deşi, din punctul meu de
vedere ar trebui să fie pe primul loc fiindcă un logo bine gândit va face întotdeauna diferenţa.

Design Logo profesional